آخرین اخبار
کد مطلب: 80563
انتقاد خبرگان از وضعيت فرهنگي کشور/ نيروهاي مؤمن، متخصص و انقلابي براي اداره پست هاي حساس در آينده تربيت شوند
تاریخ انتشار : 1393/06/12
نمایش : 1668
نمايندگان مردم در مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از وضعيت فرهنگي کشور از ايستادگي رهبري انقلاب در برابر انحرافات و جريانات التقاطي موجب جلوگيري از پديد آمدن جريانات مخالف نظام شده است تقدير کرده و بر لزوم تربيت نيروهاي مؤمن، متخصص و انقلابي براي اداره ي پست هاي حساس در آينده تأکيد نمودند.
به گزارش سلام لردگان,  جلسه دوم شانزدهمين اجلاس مجلس خبرگان عصر روز گذشته نيز با حضور اعضاء و رياست آيت‌الله هاشمي شاهرودي نايب رئيس مجلس خبرگان ادامه يافت.

در نوبت عصر هم تعدادي از اعضاي مجلس خبرگان به ايراد سخن پرداختند؛

 

شفيعي: ايستادگي مقام معظم رهبري در برابر انحرافات موجب جلوگيري از پديد آمدن جريانات مخالف نظام شده است

سيد علي شفيعي با ذکر فضائلي از دوره رهبري بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) به دوران رهبري شايسته مقام معظم رهبري  و اتخاذ تدابير حکيمانه از سوي معظم له در عرصه‌هاي گوناگون داخلي و خارجي، اشاره کرد.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: رهبري انقلاب در ايستادگي  براي حفظ حقوق آحاد مردم، اهتمام در نظام‌مندي حکومت و حاکميت اسلامي و تدوين منشورها و چشم‌اندازها واقعاً جدي و خستگي ناپذير بوده است.

وي با بيان اينکه نسخه‌ رهايي بخش به جامعه معاصر با رهبري مقام معظم رهبري آينده‌اي روشن را نويد مي‌دهد اظهار داشت: ايستادگي ايشان در برابر انحرافات و جريانات التقاطي موجب جلوگيري از پديد آمدن جريانات مخالف نظام شده است.

وي در ادامه افزود: رهبري مقام معظم رهبري در طي 26 سال گذشته، کارکرد عملي ولايت فقيه در تمام عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي را در يک نظام اسلامي به نمايش گذاشته است.

 

قرشي: اداره امور جامعه با تدابير رهبر انقلاب شايسته تقدير است

در ادامه جلسه نوبت عصر اجلاس خبرگان نماينده مردم آذربايجان غربي تمشيت امور جامعه با تدابير و مديريت راهيانه رهبر معظم انقلاب را مثال زدني و شايسته تقدير و تشکر خواند.

آيت‌الله سيد‌علي‌اکبر قرشي با اشاره به برخي آيات و روايات، صفات و ويژگي‌هاي منافقين را مورد بحث و بررسي قرار داد.

نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه از جايگاه مجلس خبرگان و نقش برجسته رهبري در جامعه اسلامي سخن گفت.

 

ديرباز: خبرگان بايد از جايگاه مهم رهبري و نقش ولايت فقيه در مديريت جامعه حمايت کنند

حجت الاسلام و المسلمين ديرباز نيز سومين سخنران پيش از دستور اين جلسه نوبي عصر خبرگان رهبري بود.

وي در نطق خود، ابتدا از سخنراني افتتاحيه که از سوي آيت‌الله هاشمي شاهرودي؛ نايب رئيس مجلس خبرگان به عنوان رياست جلسه ايراد شد تقدير و تشکر کرد و گفت: شيوه استدلال ايشان در بيان جايگاه رهبر و حاکم اسلامي و استناد به آيات قرآن کريم بسيار بجا و شايسته تقدير بود.

ديرباز با اشاره به جايگاه مجلس خبرگان و نقش نمايندگان اين مجلس گفت: نمايندگان خبرگان به جهت جايگاه معنوي و اجتماعي که در بين مردم دارند همواره هم بايد از جايگاه مهم رهبري و نقش ولايت فقيه در مديريت جامعه حمايت کرده و هم به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم بايد در جهت حل مشکلات و حرکت در اين راه از هيچ گونه کوششي دريغ نکنند و اين پايگاه اجتماعي را به عنوان عالم ديني هر چه بيشتر حفظ و تقويت نمايند.

  نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري  افزود: اگر کارشناسان اقتصادي و کساني که در اين زمينه، صاحب نظر هستند با امعان نظر بيشتري، پيشنهادات و يا راهکارهاي اجرايي خود را ارائه دهند قطعاً مي‌تواند تيم اقتصادي دولت و تمام مسؤولين را در راستاي اجراي سياستهاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري ياري رسانده و قدمي براي رفع مشکلات مردم بردارند.

 

حائري شيرازي : رقابت ها در جامعه توام با رفاقت باشد نه عداوت

در پايان جلسه نوبت عصر مجلس خبرگان رهبري آيت‌الله حائري شيرازي با اشاره به حفظ رقابت توام با رفاقت به جاي عداوت با بيان رواياتي بر ضرورت اين امر در جامعه و بين برادران ايماني تأکيد نمود و ادامه داد: آنچه جامعه ديني را دچار چالش و کند شدن حرکت و پيشرفت مي‌کند، دورشدن افراد جامعه از يکديگر و جايگزيني رقابت‌ها به جاي رفاقت‌ها و دوستي‌ها در بين مردم است.

نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با اشاره به آيه 63 سوره مائده: «لولا ينههم الربانيون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت» به دو مورد اشاره کرد يکي «قول اثم» که رقابت را به عداوت تبديل مي‌کند و يکي «اکل سحت» که کارکردن پول و از هيچ به همه چيز رسيدن است.
منبع. مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس